SFIV - Championship


Street Fighter IV får sig en
uppdatering på fredag den 24:e April. Inte i form av några nya karatärer, nog för att jag saknar både Dee Jay och T-Hawk (lol). Nä, det vi däremot får är dels ett nytt online läge för tuneringar samt en möjlighet att spela in och spara matcher. Tuneringarna är klassisk utslags. Om du förlorar din match så är du ute. Ju bättre du kommer i tuneringen ju mer "champion points" får du, som förmodligen inte ger så mycket mer än e-penis poäng.

Inspelningarna kommer tydligen vara lite olika för 360 och PS3. Playstation spelare kommer ha möjlighet att lägga ut sina matcher och få dem rankade av andra spelare. Xbox spelare kommer inte ha samma möjligheter, däremot kommer man att kunna aktivera så att man kan se vilka kommandon som utförs, precis som i träning.

Har fortfarande inte köpt mig en arkad-sticka, så jag får gott nöja mig med en kass 360 kontroll tills vidare.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Inga nerfs än?

2009-04-20 @ 00:36:38
Postat av: Krille

PS3 är iaf rätt meh. Dock, Kens shoryuken MÅSTE nerfas, den går igenom blocken alltför ofta. Zangief kan också behöva ses över en aning.

2009-04-24 @ 10:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback