Sure you're Ken!!

Jag har knappt spelat Team Fortress 2 sedan Scout blev uppdaterad med nya vapen, men redan nu kan man läsa att en ny patch är på gång. Till att börja med ska alla klasser får nytt "innehåll", vad nu detta innebär kan man ju spekulera fritt i. Men sedan kommer deras största update någonsin - Sniper blir nästa klass att bli uppdaterad, samt att det utlovas massor av nya kartor och "annat". Mycket man inte vet men som man ändå ser fram emot. Datum är i skrivandets stund okänt.

Även Left 4 Dead har ju en uppdatering att se fram emot den 21:a April. Utöver tidigare information som vi fått sägs det nu att det ska få ett förbättrat match-sök-system (äntligen!). Nu kan man äntligen hitta matcher/servers att spela på där inte allt laggar sönder och samman. L4D är i stort sett det enda spelet jag spelar på min PC nu. Har inte ett enda MMO igång, och lär nog inte starta upp något på ett bra tag. Jag detoxar.

Dock har jag gjort misstaget att spela Street Fighter IV på Xbox-Live. Där har jag nu suttit och slitit mitt hår (det lilla som finns) och vräkt ur mig smädelser av alla di slag. För det första så har jag varit grymt otränad i spelet. Att bara ha spelat mot datorn har precis inte gjort en särskilt förberedd på mänskligt motstånd. Men efter cirka 80 matcher där jag endast spelat med Abel så har jag vunnit nästan exakt 24% av dem. Inte så illa för att spela med en som inte bombar iväg hundra projektiler.

Det finns en hel del att bli bättre på. Än så länge ligger min största svaghet i att nyttja focus-attacks, samt att jag alltid blir contrad i vissa av mina combos av shoryuken(stavning?). Jag har fortfarande inte fått möta någon som spelar med den beryktade karaktären Seth som ska vara ostigare är cheddar.  Däremot har 90% av de jag spelat mot varit Ken. Jag hatar Ken.


Kommentarer
Postat av: Kubbe

hahaha skön bild :P

2009-04-04 @ 18:19:48
Postat av: Krille

Inte för att projektilerna är svåra att undvika för Abel som bedriver halva sin verksamhet med att rulla runt som en galen jude på marken. XD

2009-04-05 @ 12:16:14
Postat av: Nick

Nej, det skulle inte vara ett problem att rulla undan alla projektiler om man hade en handkontroll som funkade, eller en sticka för den delen. Och rullar man undan en hadoken stannar man oftast i ett perfekt läge för att få en shoryuken i plytet, iaf om man möter en bra spelare...

Postat av: Edvard

What have I said about the racial slurs?

2009-04-05 @ 14:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback