Cowards

Svårt att missa att Pirate Bay gänget fick 1års fänglese vardera och måste betala över 30 milijoner i skadestånd. Sjukt orimligt straff i mina ögon, men ytterligare ett tecken på att de som har mest pengar är de som bestämmer i världen. Skit samma, vi kan väl snacka andra "nyheter"

I Warhammer Online har man äntligen besegrat både Karl Franz på Karak-Eight-Peak servern, och Tzarkan (stavning?) på Eltharion serven. Finns att hitta klipp på de flesta hemsidorna om bragderna, men de är ärligt talat enorm tråkiga att se. En stackare tvingas tanka medan alla healers håller honom uppe och samtidigt göra alla DPS klasser de range attacker de kan, till och med Witchelf/Hunter står och slänger skit, allt för att undvika ev AoE attacker. Lamt. I övrigt så fick spelarna inte så bra rewards heller vad jag förstått. Nån enstaka fick ett lila item, men de flesta fick ingenting, inte ens en titel för besväret.

World of Warcraft har släppt sin senaste patch vad jag förståt. Nyheter innehåller väl främst en ny raid instance som var utklarad bara timmar senare. Duel-Spec för de som tycker det är drygt att gå till en tränare då och då. Samt möjlighet att ha alla möjliga mounts. Nu börjar min uppfattning av spelet komma ikapp KGs... the shit is old!

GTA IV - The Lost and Damned är riktigt kul, omän det egentligen bara är mer av samma sak. Fast mer av något riktigt bra är ju aldrig heller fel. Bättre kontroll över motorcyklar, lite nya vapen och skön story om MC-knuttar. The shit is wack!

Age of Conan har fått sig ett fett brädspel som inte bygger på deras dåliga MMO. Lite Risk med lite andra element för att göra det intressant. Snygga figurer och säkert ett mycket välgjort spel i övrigt. Fast personligen tycker jag att Small World ser ut att vara ett av de bästa stratergi-brädspelen på länge då det saknar random moment som tärningar etc.

Inte så många rollspel på gång dock. Väntar fortfarande på att Dark Heresy ska få lite mer böcker eller att Rogue Trader ska släppas. WHFB verkar dock inte ha så mycket på gång av intresse.

KG har börjat komma igång med ett ordentligt spelbord uppe i Luleå, så det börjar dra ihop sig för att försöka få ihop en arme som i alla fall är någorlunda målad. Måste fortfarande har fler Wraiths i min lista, annar är den ju inte Iyanden.

Till helgen jobbar jag, så det blir inget bus för min del. Men därnästa kanske det finns intresse och möjlighet att träffas och göra något white n' nerdy.


Kommentarer
Postat av: Krille

Kommer nog hem nästa helg, let there be nerdity!

2009-04-17 @ 19:16:05
Postat av: Kubbe

Låter som en bra plan

2009-04-18 @ 00:21:51
Postat av: Anonym

Hoppas ni äntligen får det till det den här gången dårå ^^.

2009-04-21 @ 14:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback