A new way in the Old World



Till och med Warhammer Fantasy Roleplay verkar få sig en remake. Vad som gör denna (3:e) edition unik jämt emot sin föregångare är främst 2 saker. För det första så följer det med över 30 unika tärningar. Med unika så menar jag de klassiska T8, T10, T12 etc, fast istället för siffror har man olika symboler. Det känns fullständigt onödigt och bara ett sätt för FFG att tjäna pengar då de säkerligen kommer släppa en drös extra tärningar man bara måste ha. Sen så följer det med över 300st kort med förmågor och färdigheter, så att man ska slippa bläddra i boken konstant. Lite som att spinna vidare på D&D 4th.

Informationen släpptes den 12:e, så inget datum är ännu kännt för en release. Men priset på boxen verkar vara spikat på 100$. Det som ingår då är, förutom ovanstånde tärningar och kort, 4st regel böcker och karaktärs formulärer.

Is it a must buy? - Hell yeah!

Kommentarer
Postat av: Edvard

Alltså, Warhammer känns SÄLLSYNT dåligt lämpat för D&D 4th-stuk på spelandet.



Nej, hellre tillbaks till 1st ed än till någon slags 3rd ed pseudo-brädspelsvariant i stil med D&D4.



Fan, det där var inte en god nyhet i mina ögon. Usch. Den gamla puristen inom mig DOES NOT APPROVE!

2009-08-19 @ 23:23:11
Postat av: Krille

Men snyggt packeterat ^^

2009-08-20 @ 08:02:29
Postat av: Nick

Äh, vaddådå.. tänkt dig bara Warhammer Quest med lite mer regler. Tänkt dig att slippa följa med en främling på en 6 månaders resa i onödan, eller att stöta på en brinnande vagn fylld med magiker.



Jag tror inte att detta på något sätt är bättre än förra editionen. Men varför inte ha båda att välja mellan ;)

Postat av: Edvard

Snyggt paketerat, det sammanfattar tamigfan hela din livsfilosofi KG =P



Jag ogillar när de försöker förvandla rollspel till brädspel, linjerna börjar suddas ut allt mer och det gör mig lite putt, faktiskt.

2009-08-21 @ 00:17:38
Postat av: Nick

Jag kan hålla med om att förvandla rollspel till brädspel verkligen suger.. Antingen blir det brädspel med för jobbiga regler, eller så blir det rollspel med på tok stor vikt på strid. Nä, det ska vara klassiska rollspel som gamla Warhammer RPG och Dark Heresy.



Men som jag skrev tidigare så ser jag ingen anledning att inte äga båda. Ibland kan det ju vara kul med lite simpel dungeon crawling

2009-08-21 @ 11:12:08
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Edvard

Det har du helt rätt i, dungeon crawling sparkar arsel när man är på det humöret.

2009-08-21 @ 14:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback