Chaos Dwarfs

Här är något man inte ser varje dag. En fullt målad Chaos Dwarf arme på ca 2500-3000p i table-top standard. Nu är ju inte bilderna i allra högsta kvalité eftersom det är ett rent helvete att få figurer bra på kort. Utropspriset var 2000:- vilket känns rätt standard för en arme av denna kaliber, men priset har i skrivandets stund klättrat upp med ca 600:- och det återstår fortfarande 7 dagar kvar av budgivningen.

Nu känner jag inte att jag har pengar att lägga ut. Men om jag hade så skulle jag bevaka detta objekt väldigt noga. Fast man bör nog också ha i åtanke att GW har sagt att de ska släppa Chaos Dwarfs på nytt, vilket i deras tidberäkning är om 1-4 år. Ids man vänta?


Kommentarer
Postat av: Edvard

Chaos Dwarfs är ju i princip omöjliga att spela med under de nuvarande reglerna: allför många artefakter från 5th och 6th ed-tiden. Det kanske kan styra ditt beslut? :)

2009-02-08 @ 00:34:39
Postat av: Nick

Haha, jag har faktiskt tillräckligt med vett för att låta bli att köpa Chaos Dwarfs. Men den dagen det blir nytryck lär jag stå med ansiktet tryckt mot närmsta skyltfönster.

Postat av: Edvard

Dessutom är det där inte en särskilt bra Chaos Dwarf-armé. De bästa sådana har typ 15-20 enheter med 10 hobgoblins i varje (á 2 pts styck, dvs 20 pts per enhet), åtta bolt throwers och två earthshakers. Lycka till att hinna skaffa några poäng mot den armén på 6 rundor...

2009-02-08 @ 11:48:11
Postat av: Nick

Hmpf... alla spelar inte för att opta sina arméer Edvard. En del finner faktiskt glädje i en fair fight också ;)

2009-02-08 @ 12:11:47
URL: http://frullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Edvard

Så länge GW är ointresserade av att göra balanserade arméböcker är det poänglöst att låtsas som att det finns något som heter fair fights... jag är väldigt desillusionerad med den riktning som GW valt att gå i.

2009-02-08 @ 15:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback