Go Go Street-a Fighta-a!

Var riktigt tärd imorse. Igår hängde jag med Johan och C:o och drack stora mängder öl, för att fira dels att han gift sig men även för att ta avsked då han nu flyttar till Uppsala i slutet på månaden. Jag tog mig dock till GameStop som planerat imorse och inhandlade Street Fighter IV Collectors Edition med tillhörande anime film och plastfigurer. Jag har dock inte hunnit med att ladda hem alla nya outfits eller att låsa upp alla karaktärer ännu, men hoppas att det problemet är löst innan helgen är över.

Av de ny kämparna blev som väntat karaktären Abel som föll mig i smaken. Tyckte inte att de gjorde Blanka rättvisa denna omgång, han är på tok för tanig och ful helt enkelt... och mer balanserad, men det hör inte till. C.Viper var annars ett mycket bra tillskott till serien både spel- och utseende mässigt, medan Rufus och El Fuerte inte hade något här att göra.


Har fortfarande lite problem med kontrollerna ser fram emot att få slippa Xbox kontrollen till fördel av en arkad sticka. Förlorar alldels för många strider pga att min karaktär gör en framåt volt istället för den där avslutande attacken. Ska bli kul att få sparra (aka få stryk) mot KG när han tränat upp sig med Akuma och/eller Gouken.

 Screenshot


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback