Who's the tough guy now?

Dag för ytterligare en uppdatering i Team Fortress 2. Den här gången har Valve valt att uppdatera Scout klassen. Så de närmaste veckorn är kommer det att vara ospelbart då varje lag kommer innehålla minst ett dussin var av den studsande amerikanen. Tidigare uppdateringar har jag alltid hängt med i hysterin och försökt låsa upp alla nya vapen så fort som möjligt, men denna gång får det bli annorlunda. Scoutens nya vapen kommer i alla fall att bestå av följande;

Force-a-Nature (som ersätter Scatter Gun) har förvissa bara 2 skott och tar tid att ladda om, men tillför en knockback effekt till dina skott. Säkert riktigt bra de gånger man måste knuffa bort folk från control points, fast med 2 skott så gäller de att man prickar, om nu inte knockback effekten gäller dig själv(?!)

The Sandman (som ersätter Baseball bat) har möjligheten att stunna folk en "kort" stund, beroende på hur pass mycket man laddar upp sitt sving. Det är till och med möjligt att stunna de som är über-laddade. Nackdelen blir att du inte längre kan dubbel-hoppa, vilket tar bort en av hans största fördelar.

Energy Drink (som ersätter Pistol) kommer att göra Scouten ännu snabbare under en kortare tid samt omöjlig att träffa. Har ännu inte sett detta fenomen i action så jag vet inte riktigt om det går att jämnföra med en über-charge. Fast jag kan tänka mig en energi dryck i kombination med dubbel-hopp kan leda till ett par riktigt snabba poäng i CTF matcherna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback