You can't start a fire without a spark

Ojojoj! Nu är det bara 2 dagar kvar på jobbet sen väntar min semester bara runt hörnet, typ. Eftersom folk var sjuka och borta i helgen så blev det inget spelande, men det kommer ju alltid fler tillfällen. Med min Xbox på lagning har jag inte gjort så mycket annat än att nöta sönder Blood Bowl när jag inte haft fullt upp med att rita.

Jag har provat på "real-time" grejen, men den var inte för mig. Känns rätt likt Baulders Gate eftersom man hela tiden pausar spelet för att ge ut nya ordrar och det blir fort kaos och rörigt när spelarna börjar snubbla över varandra för att alla vill åt bollen. Kanske ger det en till chans så småningom men just nu är det den "turn-baserade" varianten som gäller. Började om på nytt bara för att testa ett Chaos lag, och till min stora förvåning kan man plocka mutationer som vanliga skills med dom(!), that's freaking cheese! Efter en lite halvskakig inledning har jag nu spelat ca 24 matcher mot datorn utan förlust.

Gjorde även ett experiment med ett Wood Elf lag där jag lät en och samma Wardancer göra alla mina mål för att se hur bra jag kunde göra henne. Kan sammanfatta det hela med att hon blev en jävla enmans armé utan dess like. Med andra ord så följer det brädspelet rätt så bra med att inte alls vara särskilt bra balanserat, men kul ändå.




Dagens bild får bli min Storm Trooper ur den brillianta serien
Star Wars: Clone Wars
Om ni inte sett den så bör ni göra det. För den är awesome

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback