Mad Mats

Var och såg nya Terminator Salvation i veckan med Jocke. Med tanke på mina låga förväntningar på filmen så blev jag då inte besviken i alla fall. Man får ju lov att köpa den otroligt korkade storyn och att terminators föredrar att kasta folk de ska döda i väggar istället för att faktiskt döda dem(!). Christian Bale gjorde en väldigt blek och hes insatts. Det märkes tydligt att han bara väl ett poster-name denna gång. Därmot måste jag säga att jag blev positivt överraskad av Sam Worthingtons insatts. En helt godkännd popcorn rulle och betydligt mer underhållande än t.ex Wolverine.

Eftersom jag nu har min första lediga helg på 4 veckor så har jag tänkt ladda mina batterier, aka - inte göra ett dyft. Eller nja, jag ska ju faktiskt sitta och försöka rita en hel del. Har man spenderat pengar på en Wacom är det bäst man nyttjar den. Jag har blivit lite bättre på att hantera den på sista tiden, men jag tror jag måste installera min scanner så jag kan hålla mig till penna och papper och bara använda datorn till att redigera dem digitalt.

Jag är fortfarande i ett rätt tidigt brain-storming stadie över vad jag ska måla. Min stil är ju i alla fall mer eller mindre klar. Men ska jag köra på en kliché comic som gamer eller ska jag göra någonting annat? Det är frågan. Aja, nu ska jag fortsätta, men här får ni i alla fall min första bild som är helt ritat från grunden och mitt första försök till att färglägga/skugga. Jag kallar honom Mad Mats



Kommentarer
Postat av: Krille

Faktiskt lik honom, om man bortser från skägget.

2009-06-06 @ 11:51:41
Postat av: Mats

It's me! =D



(Håller faktiskt på med ett projekt att i maklig takt spara ut mitt fjuniga skägg)

2009-06-06 @ 21:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback