A night to remember

Spelade ett monsterparti AGoT (A Game of Thrones) med Johannes, Magnus, Ylva och Hanna förra veckan. Vi började någon gång efter 19:00 tiden och spelade 10 turns(!) fram till klockan 02:30 innan vi fick fram en vinnare. Orsaken till det sega partiet var att ingen vågade spela särskilt aggresivt, det byggdes fredspakter åt alla håll och kanter och en enorm kapprustning inledes. Endas House Stark (Jag) House Greyjoy (Johannes) och delvis House Lannister (Magnus) slogs frenetiskt över staden Seaguard. Det var först vid de sista rundorna som folk verkligen vågade avancera, men då var det redan för sent. Jag och Johannes delade på lika många städer.

I går blev det ännu mer brädspel, men då med det gamla hederliga gänget i Annelund. Klicken, Ante, Niklas, Axel, Marcus, Samme och Jag hann med att dra igenom rätt många spel på bara några timmar. Ruskigt roligt och det känndes precis som sommarloven förr i tiden.

Vi inledde med ett parti Drakborgen som förmodligen är ett av de svåraste spelen som finns. Axel åkte ur rätt tidigt då han föll ner i ett hål halvvägs in i grottan. Andreas yrade runt i cirklar och försökte hitta en lönndörr som skulle ta honom vidare utan att lyckas. Medan både jag och Klicken tog och relativt kvickt till draken och kunde roffa åt oss ett par skatter. Sen blev det en kamp mot klockan att hinna ut innan solen gick ner, vilket vi klarade nätt och jämnt. Dock vann Klicken en stor seger då han lyckats roffa åt sig en av de mest värdefulla skatterna och jag endast en stor hög med guldmynt.

I Universums Härskare gick det dock sämre för mig trots att jag drog en av de bättre raserna. Var ingen som riktigt ville alliera sig med mig och Niklas som spelade Parasiterna lyckades sno till sig en delad seger tack vare sin ras förmåga.

Vi spelade även ett riktigt stort parti Risk på 6 spelare vilket vi sällan lyckas få ihop. Det tog dock inte så lång tid som vi först trodde. Klicken blev kvickt det stora hotet då han tog över både Australien och Sydamerika på bara ett få rundor. Samme kämpade tappert att försöka ta över Afrika samtidigt och han slog sig blodig på den Sydamerikanska kusten. Niklas försvann först på grund att taskiga tärningsslag och för att han inte egentligen kontrollerade något land. Medan Andreas och Marcus slogs om Asien/Europa passade jag på att ta över Nordamerika, något som dock inte höll särskilt länge. Via Island/Grönland körde Marcus ett blitz-krig in i Nordamerika och utplånade mig innan jag hade hunnit bygga upp särskilt många trupper, vilket även gjorde honom till vinnare då hans hemlig uppdrag var att utplåna mig.

Vi avrundade kvällen med att par snabba kortspel som - Warhammer Combat Cards, Detective & C:o, UNO och Spank the Monkey med delade resultat. Kort och gott en sjukt rolig spelkväll.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Håller med dig! A night to remember! Riktigt kul...

2009-06-30 @ 21:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback