I'm the best at what I do

Det har varit rätt så stilla på spelfronten de senaste dagarna för min del. Som vanligt går allting i vågor och när jag väl tar ett avbrott från mitt vardagliga spelande så blir det ofta en längre tid. Efter att alla gratis veckor och pågående premunationer runnit ut i sanden har jag lyckats vara MMO fri en längre tid. Nu har jag dock provat på Free Realms som är ett spel som riktar in sig på en 12-årig målgrupp, men bland alla simpla små pussel-spel finns även ett väldigt beroendeframkallande kortspel som enkelt fängslar en gammal magic-nörd som jag. Spelet är helt gratis, och kostar ingenting att ladda hem eller i månaden. Däremot kan man om man vill slösa pengar på massor av virituellt skräp.

Jag har även passat på att komma ikapp serien Heroes. Jag såg klart Volume 3 här om dagen och ser verkligen fram emot att sträck se Volume 4 när den kommer ut. Serien hade en stor svacka under andra säsongen då strejken på gick, men den har lyckats att hämta tillbaka sig lite. Visst finns det mycket man kan klaga och fundera över, men som med allt annat så får man ta det för vad det är. Underhållande tidsfördriv.

Passade på att ladda hem demot på Bionic Commando multiplayer förra veckan. Svårt att bilda sig en uppfattning av spelet, men att köra det online kändes som en slö version av Halo 3. Och det är svårt att få en uppfattning av recensionerna man läser. Alla svenska medier vill så gärna ge spelet bra betyg, men allt man ser är de helt betydelselösa 7:orna som man ger alla spel nu för tiden. Ett köp känns tveksamt.

Såg att SF-Bok har släppt kort till D&D 4th av samma typ som jag själv har suttit och pysslat med. Utan tvekan värt varenda krona om man nu ska starta igång en kampanj. Själv kommer jag inte att köpa dess kort, om det nu inte blir ombytta roller och en annan spelledare dyker upp. På tal om rollspel så har jag suttit och läst lite William Gibbson cyberpunk litteratur och blivit sugen på att kansker återvända till Shadowrun.

Imperial Guard har ju gått och fått sig ett ny Codex till 40K. Jag har själv ännu inte bläddrat i den, men har som hastigast sett Edvard köra en provomgång med The Master of Ordance. Jag har aldrig tidigare sett så många "pizzor" komma flygandes under så kort tid. En riktigt jävla mardröm oavsett vilken armé du själv ställer upp med. Jag kan då direkt säga att min tänkta Eldar lista inte skulle stå upp många rundor innan allt blivit förvandlat till damm. Jag kan helt plötsligt förstå varför IG har lyckats ta över så många planeter.

Filmen Wolverine har ju haft premiär nu i helgen, och eftersom jag själv har jobbat natt har det inte funnits tid att gå och se den. Men nu har jag och Jocke bokat in tisdag för ett ev bio besök. Om du har lust att hänga med så säg bara till under dagen (måndag) så ser jag till att det finns plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback