Facebook on Xbox 360

Idag har Xbox Live fått sig ett rejält ansiktslyft... eller i alla fall en rätt rejäl uppdatering gällande deras interface. Nu har man fått tillgång till communitys som Facebook och Twitter, inte för att jag ser någon direkt användning för dem, men jag har ändå laddat hem dem för att testa. Gamla Video Marketplace har blivit ersatt av självaste ZUNE, så nu kan man "hyra" HD filmer och annat trams i 24 timmar för en summa av ca 25-60kr beroende på kvalité och nyhetsvärde.

Känner att min hårddisk börjar kännas fylld. Trots att jag flitigt rensat bland mina sparfiler och demos är jag ändå nere på drygt 3 GB. Kanske dags att investera i en fetare version? Tacka vet man Media Player 11 som tillåter mig se mina filmer och serier på datorn direkt på min Xbox.


Kommentarer
Postat av: Krille

Att Microsoft vill binda in fler internetfenomen i sin låda är klart förståeligt men sjukt onödigt. Tror inte storanvändarna av twitter och facebook är så intresserade av xboxen, de är mer intresserade av att sitta och titta på paradise hotell och twittra och facebooka för att ta reda på allt om alla utan att träffa någon. Jag är fan så nöjd att jag inte föddes senare, den generationen lär bli fucked.

2009-11-17 @ 15:50:25
Postat av: Nick

ffffffffffffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuck, jag har missat att Paradise Hotell har börjat. Alt+F4 till mitt sociala liv, lol


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback