Horus

För rätt länge sedan läste jag klart de böcker av A Game of Thrones som hittils har hunnit komma ut. I väntan på att den 5:e delen ska släppas (förhoppningsvis redan i år) så har jag haft lite annat att läsa.

Via Kims rekommendation så köpte jag Peter Hamiltons rymd epos - Pandroa's Star. Problemet var att jag aldrig riktigt kom in i boken. Kan inte heller sätta fingret på vad det berodde på. Den var ju välskriven. Och hela upplägget känndes fräscht och spännande. Det hade till och med en hel del Shadowrun vibbar. Men trots allt det så tog jag mig bara ca 100 sidor in innan jag tappade intresse.

Däremot fick jag låna 4st böcker från Horus Heresy serien av Kubbe. Betydligt tunnare böcker än jag är van vid och med ett mycket enklare språk. Första boken malde jag igenom på rekord tid och njuter för fullt av del 2. Jag tror att mitt stora intresse för den här serien i förhållande till Peter Hamiltons är att jag är mer bekant med världen den utspelar sig i. Samma sak var det med George Martins värld. Där hade jag i flera månaders tid spelat brädspelet och fått historier och karaktärerna berättade för mig av andra som läst serien.

Det är fullt förståeligt varför Horus är den bästa serien som släppts från GW/Black Library


Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Dom första tre är awsome!

Läst Flight of the Eisenstein och Fulgrim och dom är inte alls lika häftiga tyvärr =/

2009-10-07 @ 10:10:17
Postat av: Krille

Old! ^^

2009-10-07 @ 10:12:02
Postat av: Krille

TommyTomte, Fulgrim är imho en av de bättre. Men läs Mechanicum och Legion, troligen de allra bästa.

2009-10-07 @ 10:13:10
Postat av: Kubbe

Håller med KG, dock utav dom två så tycker jag Legion är bättre än Mechanicum.

2009-10-07 @ 11:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback