It's a small world

Just ja, höll nästan på att glömma bort. Magnus har införskaffat ett par nya brädspel. Small World, Race for the Galaxy, Ticket to Ride - Europe och Pandemic. Jag har lovat honom att försöka få ihop folk till en spelkväll typ nästa helg. Så om du/ni har möjlighet så höll en lucka öppen fredag eller lördag så kanske vi kan klämma in lite statergi och tärningsrullande.

Själv har jag inte spelat något förutom Ticket to Ride som är ett helt okej spel som går relativt fort och smärtfritt att spela. Small World har jag själv skrivit om i bloggen och varit nära att införskaffa. Det ska tydligen ha vissa liknselser med Chaos in the Old World vilket bådar gott. De andra 2 spelen vet jag mindre om, men de ligger högt på Board Game Geek.

Är ni mer sugen på att rollspela så går det naturligtvis före i mina ögon, men det kanske går att göra båda...


Kommentarer
Postat av: Kubbe

varför inte rollspela en dag å brädspel en annan dag?

2009-10-30 @ 15:44:09
Postat av: Nick

ja, det är ju iof ett alternativ, om folk ids :P Och då syfter jag inte på dig Kubbe, du skulle aldrig säga nej till att rulla lite tärning ;)

Postat av: Edvard

Jag skall förhandla med FN om lättnader i embargot, men siktar målmedvetet på att vara med på en brädspelskväll nästa helg.

2009-10-31 @ 11:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback