The war and the machine

Idag får jag hämta ut min beställning från Gamemaniacs. Det blev en rätt blygsam sådan då jag vet själv att man allt för ofta köper en massa figurer som sedan får ligga omålade i årtionden. Så den här beställningen innehåller för min del bara lite färg och 1 model - Huron Blackhearth. Jag har sedan tidigare en oöppnad enhet med Chaos Space Marines som jag grundsprayade igår kväll. I eftermiddag kan jag förhoppningsvis presentera lite resultat. Jag är mycket mer motiverad denna gång av att få en färdigmålad armé. Jag har gått så pass långt att jag till och med har köpt en burk med army painter för att kunna bli klar denna gång.

Eftersom Sophie inte är så sugen på att börja spela 40K såg hon inte heller någon direkt anledning till att köpa några figurer. Däremot blev hon intresserad av vad Privateer Press hade att erbjuda i modell väg, så en liten box med Warmachine figurer införskaffade hon, samt även regelboken. Jag tänker inte sticka under stolen att jag är intresserad av det spelet också, "steam-punk" är något jag alltid varit intresserad av. Men som sagt ska jag försöka hålla focus på mina Red Corsairs.



Kommentarer
Postat av: Krille

Den där modellen är sjukt söt. Vad är det dock jag läser, ska du börja dippa?

2009-10-02 @ 11:38:22
Postat av: Nick

Oja, att dippa är framtiden mannen ;P

Postat av: Krille

OMG såg just Halo-hjälmen. Epic!

2009-10-03 @ 13:03:17
Postat av: Nick

Hehe, skulle vara kul om "Squats" gjorde ett litet återtåg i stil med bilden ovan.

2009-10-03 @ 18:57:35
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Edvard

Dom är väl på gång? Det glunkas ju om Demiurg.

2009-10-03 @ 19:44:52
Postat av: Nick

Jo, jag satt och läste härom kvällen om Demiurg. Men enligt GW själva så satt man mest och lekte med tanken på att föra in dem, och till en början bara i BFG.

2009-10-04 @ 12:46:24
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Krille

Demiurg är en ras som är med i the Tau Empire, lite skönt att det givetvis är en mining-race XD

2009-10-05 @ 01:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback