W7 won't responde

Sophie installerade Windows 7 på sin nya dator för ett par veckor sedan. Allt har varit frid och fröjd tills för 2 veckor sedan. Mitt i allt så fryser sig datorn, och när man startar om den så tar det mellan 5-60 sekunder innan det händer igen. Alla drivrutiner är uppdaterade och inga virus finns (så vitt jag vet). Jag plöjde igenom alla forum jag kunde hitta och fann tillslut en lösning. Genom att manipulera strömtillförseln till USB uttagen via kontroll paneln fick jag den att fungera. Men... idag så kom problemet tillbaka, och att pilla på ström alternativen har inte burit någon frukt.

Hittade en
tråd på Windows 7s forum där man har liknande problem, men ännu ingen lösning. Alternativet just nu är väl att ominstallera XP tills dess man kommer på något vettigare. Eller någon annan som har ett bra förslag?


Kommentarer
Postat av: Kubbe

Händer det på direkten eller tar det ett tag innan den fryser?

2009-09-15 @ 00:53:27
Postat av: Nick

Olika.. ibland fryser den sig efter nån minut, ibland hinner du inte ens logga in i windows. Inga problem när man är i felsäkert läge dock. Men ska kolla lite mer så att alla drivrutiner verkligen är uppdaterade.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback