Red Fury

Precis som jag sa i helgen när Kubbe och Mats var här (och som KG skrev i en kommentar) så blev det 5:e gänget ut i Deathwatch de blodröda Blood Angels. Än så länge har alla Chapters jag trott på kommit med. Men jag sa även att det 6:e skulle bli Imperial Fists, men med tanke på att Black Templars kom med så är jag väldigt osäker.

Blood Angles har ju sin förbannelse att brottas med. Så nu fattas det bara ett sjätte Chapter som också har någon form av störning. Salamanders känns inte direkt passande, inte heller White Scars eller Raven Guard kan jag tänka mig. Dock kanske det finns hopp för Iron Hands och deras något opassander behov av att vara mekaniska.

Men sen så finns det ju heller inte något som säger att man inte kan skapa sitt eget chapter om man inte vill spela något av de befintliga. Att slänga ihop lite chapter-specifika regler kräver ju direkt ingenting, och de som jag spelar med kan nog en hel del om de chapters som inte ens nämns i Deathwatch.

Tror starkt på detta rollspel och att det kan bli extremt roligt att spelleda. Nu är jag dock less på alla dess sneak-peaks på de olika spelbara legionerna, nu vill jag veta mer om reglerna!


Kommentarer
Postat av: Krille

De borde haft alla founding legions kvar som är loyal. Alla andra chapters härstammar ju från dem mer eller mindre så bara hitta på egen skit åt "Lasse Stefanz Chapter" osv.

2010-04-26 @ 16:34:58
Postat av: Nick

Oh man, don't mess with the Lost Legion of Primarch Lasse Stefanz, they will fuck you up big times


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback