Lead & Gold

Det var länge sedan jag spelade Team Fortress 2. Sanning är den att jag tappade rätt mycket intresse av spelet när allt började handla om nya hattar och annat svammel. Visst har de fortsatt att uppdatera med lite nya kartor och gett ut ett par nya vapen, men det har inte hjälp mitt intresse för spelet sådär jätte mycket.

Nu har i alla fall svenska Fatshark släppt sitt arena-shooter Lead & Gold: Gangs of the Wild West till PC, Xbox och PS3 och som verkar riktigt underhållande. Det har såklart mycket gemensamt med liknande spel i genren. En rad olika banor och spellägen (dock ingen singelplayer såklart), och 4st klasser att spela med.

Blaster som ser ut som en skabbig gruvarbetare vars vapen är dynamit och hagelbrakare. Deputy använder sig av ett hederligt gevär som att effektivt i de flesta situationer. Trapper kan både lägga fällor för motståndarna och använder sitt gevär för krypskytte. Tills sist har vi en klassisk Gunslinger och manglar ner motståndet med sin revolver på bästa "Ocelot" sätt.

Det blir nog inte ett direkt köp av detta spel, men vid minsta prissänkning eller erbjudande lär både jag och Sophie skaffa det. För det var länge sen vi lirade något annat än "LoL" tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback