Like a nerdy IKEA catalog



På Bloggen
Piruett av Magnus Edlund kan man nu skåda en underbar samling av svenska rollspelsformulärer (dock inte alla). Kul att se hur pass mycket de har förändrats under åren. Från de rätt sterila och tråkiga formulärerna från 80-talet till alla krusiduller på tex Trudvagns senaste.

Jag minns själv att jag fann stor behållning i att fylla i dessa formulärer och hur rädd man var om de få orginal exemplaren man hade, kopiatorn gick rätt varm kan jag ju säga. Drakar och Demoner 91, som var mitt första rollspel, hade en skön figur på baksidan man kunde rita/måla på som jag minns var mycket underhållande. Jag var dock inget fan av Chronopia formuläret just på grund av den lilla porträtt ytan man fick.

Tre frågor till er då;

1 - Vilket var erat första formulär?
2 - Vilket föredrar ni / tycker bäst om?
3 - Vilket ser sämst ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback