It keeps on rollin'

Har fortfarande inte tagit mig igenom något av de Xbox spel jag köpte (Bayonetta, Conan och Prince of Persia), har spelet rätt mycket i både Bayonetta och Conan medan prinsen fått ligga och vila. Conan känns nästan avklarat, och det har varit en såndär lagom resa. Spelet är långt ifrån perfekt men väldigt underhållande. Att tajma counter-attacks, hugga av kroppsdelar och skratta åt ragdoll effekter är sånt som gör det bra.

Bayonetta känns också som att det närmar sig slutet, men eftersom jag har noll koll på storyn har jag ingen bra referensram. Fast å andra sidan har jag fått möta de första bossarna som fiender, vilket brukar peka på att man är nära slutet. Ska se om jag inte kan göra tisdag till en konsoll dag.

Och precis som vanligt manglar jag på så gott jag kan i WoW. Min Druid har väl blivit min minst aktiva karaktär för tillfället, just nu står han mest och packar ihop läder som han försöker kränga på AH. Min Death Knight gjorde debut i helgen som tank, var inte direkt någon större utmaning, men en chans för mig att prova på lite rotations och aggro kontroll. Sen farmar jag EoT så gott jag kan med min Rogue, som jag förövrigt specca till "Mutilate", just nu har jag 2/5 Tier delar. Min mage och shaman försöker jag ta en level med då och då, men det har varit lite slött på den fronten.

I litteraturens värld kämpar jag på med Horus Heresy serien och boken Legion som ger en närmare blick på Alpha Legion. Hittils den absolut segaste boken att komma igång med, men efter drygt 6-7 kaptiel så börjar den komma igång. Svårt att tänka mig att någon bok i serien kommer toppa de 3 första böckerna, men de är ändå sådär lagomt underhållande och väl skrivna.

Nu när Januari lönen äntligen är inom synhåll ska jag nog göra en beställning på något kul i rollspelsväg, och det lutar som sagt mot Dark Heresy böcker.



Kommentarer
Postat av: Krille

Legion är en stark kandidat till bäst i serien hittils imho. Fulgrim (om än just han är sjukt gay), Battle for the Abyss och Mechanicum är andra säkra kort. Snart dags för Thousand Sons och Prospero Burns. Gott gott.

2010-01-24 @ 22:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback