Ain't Got Time to Bleed



Team Fortress 2 är inte längre samma spel som när det släpptes för ett par år sedan. Mycket har hänt sedan patcherna började hagla in och det kan kännas svårt att återvända i tron om att för mycket har ändrats och man känner sig ovan. Men frukta icket, här kommer en crash-course på vad som är nytt.

Kartorna - Det finns en hel drös med nya kartor och ett par nya spellägen. Kartor är som alltid bara att prova på och nöta in de man gillar. De nya spellägena som finns är Arena, Payload och King of the Hill. Arena spelas på små kartor där man bara har 1 liv. Man slåss tills bara ett lag är stående eller tills någon plockar den enda Control Pointen på kartan. Payload så knuffar man fram en bomb mot ett mål, det andra laget ska stoppa dem. King of the Hill eller KOTH som det också kallas är nästan som en vanlig CP match, men det finns bara en punkt på kartan att slåss om.

Hattarna - I mina ögon bland det dummaste man infört i spelet, men å andra sidan så påverkar det ingenting förutom folks hysteri att samla på sig så många som möjligt. En del ser rätt bra ut, medan andra bara ser korkade ut. Samla eller samla inte. Ingen bryr sig ändå.

Crafting - Man har infört att man när som helst kan få ett slumpmässigt vapen eller hatt när man spelar. Och det dröjer sällan länge innan man sitter på ett par dubletter. Så istället för att radera dem på en gång kan man behålla dem och tillverka nya föremål.
Här kan du läsa mer om detta.

Alla nya vapen är dock lite mer att gå igenom... läs om dem här, eller spela och upptäck allt bus själva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback