Banishment

Det har blivit en hel del League of Legends på sista tiden, särskilt sedan Season One uppdateringen släpptes och förändrade spelet en hel del. Plötsligt har man möjlighet att banna 4st hjältar, och sedan kan ingen välja samma hjälte som motståndarna har gjort. Vilket leder mig till min nästa Top 10 lista, de top 10 man vill banna, och framförallt varför. Spelare du inte LoL så sluta läs nu. 


Number 10 - Soraka the Starchild

 

Soraka är egentligen inte en farlig hjälte i sig. Hon har knappt några attacker själv som man bör akta sig för, förutom en silence spell. Det som gör henne farlig är att hon är spelets enda riktigt support-karaktär. Förutom att öka Magic Resist till laget kan hon både hela dem och ge dem Mana. I rätt sällskap kan hon skapa en odödlig kombination.

Number 9 - Twitch the Plague Rat



Twitch är spelets enda karaktär med avstånds attacker som kan göra sig osynlig. I de rätta händerna och mot lag som inte använder sig av Wards/Oracle är han rent utav match avgörande. Lyckligtvis har de flesta lärt sig hur man hanterar råttan vid de här laget, men jag undviker honom gärna.

Number 8 - Karthus the Deathsinger



Karthus vore egentligen inte något problem om han inte hade tillgång till spelets kraftigaste spell - Requiem, som skadar alla motståndare på hela kartan. Håller han koll på motståndarna kan han plocka många gratis kills, och väldigt få hjältar kan motverka skadan han delar ut.

Number 7 - Tryndamere the Barbarian King



Trynds styrka ligger, likt Karthus, i hans ultimate - Endless Rage, som gör att han inte kan få mindre än 1 HP oavsett hur mycket stryk han tar. Lägger man all fokus på honom kan man räkna med att han tar sig ur striden utan att dö. Och om man låter honom vara så gör hans vanliga attacker fruktansvärt ont, och kommer bli din död. En fruktansvärt besvärlig motståndare hur man än gör.

Number 6 - Pantheon the Artisan of War



Det finns två anledningar varför jag bannar Pantheon. För det första är han en av spelets bästa i end-game med stun, teleport och massiv skada. Andra orsaken varför jag vill banna honom är att det finns fruktansvärt många dåliga Panth-spelare och jag vill inte ha dem i mitt lag.

Number 5 - Taric the Gem Knight



Taric är, eller var, en av de karaktärer jag spelade mest. En ordentlig tank som både kan hela sin kamrater och fälla torn på egen hand. Orsaken varför jag bannar honom är att om jag inte själv vill spela honom vill jag absolut inte möta honom.

Number 4 - Shen, Eye of Twilight



Shen är den karaktär jag spelar mest med. Spelets absolut bästa tank. Förutom att faktiskt tvinga folk att slå på honom kan han teleportera sig till folk i nöd, vilket gör att man kan rädda folk och ganka motståndare väldigt enkelt. Jag bannar honom av samma anledning som Taric. Spelar jag inte honom vill jag inte möta honom.

Number 3 - Heimerdinger the Revered Inventor



Heimer är spelet absolut främsta "pusher". Jag har sällan sett honom förlora 1-vs-1 situationer, och väldigt många gånger sett honom vinna 1-vs-2. Jag har aldrig riktigt lärt mig att spela mot honom, det enda rätta är att vänta ut honom och försöka ganka ihjäl honom... eller banna honom helt enkelt.

Number 2 - Xin Zhao the Seneschal of Demacia



Xin är spelet senaste karaktär och lider väl därför av att vara obalanserad. Han gör osannolikt mycket i skada på kort tid, och även om han är "svagast" i end-game har han ofta gjort sitt för laget. Han behöver en ordentlig genomgång av skaparna, tills dess undviker jag honom som pesten.

Number 1 - Shaco the Demon Jester



Det finns en hel del orsaker varför folk alltid skriver "Ban Shaco!!!" så fort man startar en match. Han är en utmärkt ganker. Han kan ta ut torn på egen hand. Han kan plocka baronen. Man vet aldrig vars han är. Han har spelets bästa skill för att fly. Och precis som med Pantheon finns det många som tror sig kunna spela honom, och de vill man inte ha i sitt lag. Han är helt enkelt en mardröm att slåss mot.


Kommentarer
Postat av: Kubbe

Håller med angående Tryndamere, har inte tillräckligt med skillz för att säga nå om dom andra.

2010-07-20 @ 17:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback