Not on my watch
Hela rollspelet tycks bli väldigt "mission-based". Taktiska scenarion där man kallas ut för att effektivt utplåna sitt mål. Sen är det såklart tänkt att de olika nackdelarna och personligheterna varje chapter ha ska skapa lite konflikter. För vad annars kan sätta stopp för en 4m stor super-människa. Gruppdynamik ska också spela en stor del. Man ska kunna få fördelar att att ta vissa formationer i olika stridsituationer och dylikt. Allt har ju än så länge varit rätt vagt beskrivet, men det är ju inte så länge kvar tills det släpps.
“The forward Tau command centre is too heavily shielded for an orbital strike, and too far behind the front lines for a push by the Stygian 5th Armoured Division. However, intelligence suggests that there is at least one of these so-called Ethereals coordinating operations from the base, making it a vital target. It is my recommendation that we deploy the Deathwatch Kill-team available to us and consider the matter closed...”
Aw man. Det låter oroväckande mycket som ett hack n slash =/
Det sa man ju redan för sju år sedan :P
Jag tror det kan bli roligt. Jag kommer dock KRÄVA att spela med (målade!) miniatyrer om vi spelar det nån gång. Gärna med spelplan från nåt köttigt brädspel som du har, nick the dick, typ descent? Eller Space Hulk?
Fuck yeah.. årets sommarplåga kommer vara Deathwatch (synd bara att det släpps i Augusti)
Låter mer som nästa års sommarplåga. För den med pre-heresy sug så kan man säkert ändra etikett från Deathwatch till Great Crusade om man vill härja lite oldschool!
Oja, att härja old-school har nått min tanke mer än en gång. Sitter fortfarande och pusslar ihop en kampanj som bygger lite på det ni varit med i Dark Heresy. "Hack", "Zarkov" och "Jakes Gunner" har varit med om alldeles för mycket för att hamna i glömska ;)