They took my WoW

Fick veta igår av Kubbe att han sett en av mina WoW karaktärer springa runt i Outland och farma gamla instancer. Ganska intressant med tanke på att jag senaste spelade i slutet på februrari. Och mycket riktigt, jag har blivit hackad. När jag försöker logga in med mitt lösenord så möts jag av ett krav på "authenticator" (som jag för visso har men inte installerat).

Testade att direkt ringa till Blizzards 0200, men de hade tydligen tekniska problem. Istället så blev det ett mail till dem, som jag i skrivandets stund inte fått svar på. Lyckligtvis hade de som hackat mig inte bytt lösenord, så det kunde jag i alla fall göra. Nu vet jag inte hur pass mycket det egentligen ställer till för dem.

Förhoppningsvis har de inte gjort allt för stor "skada" på mitt konto. Enligt Armory verkar de dock ha gjort sig av med en massa equipment från min
Rogue. I vilket fall som helst lär jag ju ändå bara börja om från början när expansionen väl kommer.



They took my job!

Kommentarer
Postat av: Mads

- Kolla Kubbe, det är Niklas!



- Varför är Niklas i Hellfire Ramparts hela tiden?



:(((



(Jag lider med dig Nick)



2010-06-01 @ 16:04:13
Postat av: Krille

Det är ett omen. Sluta suga kuk i Azeroth.

2010-06-01 @ 16:11:46
Postat av: Sophie

Krille du kanske ha lätt att bara sälja det du kämpar för men vi vill faktiskt ha kvar det vi har jobbat för.

Postat av: Tommy Tomte

Min kombo Niklas har blivit haxxad två gånger nu.

Förutom alla epics som blev avsålda så plundrade dom även guildbanken båda gångerna. 30 minuter springa mellan brevlåda och bank blev resultatet bägge gångerna.



Leo blev ju också hackad en gång, men för han var det bara bonus. Han hade den dagen spenderat 10,000+ guld. Han fick tillbaka guldet, men fick behålla epic flymountsskills, recept o dylikt som han köpt.

2010-06-02 @ 02:28:52
Postat av: Nick

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om mitt WoW-konto. Problemet är att hela mitt Battle-net blivit hackad.. vilket skulle påverka mina framtida Starcraft 2 och Diablo 3 konton :S



Lyckligtvis har jag fått tillbaka mitt konto imorse. Har dock inte kunnat logga in på WoW och kollat om någon är "stulet"

2010-06-02 @ 11:20:25
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback