Nerd things

Helgen blev en slags återladdning av mina mentala batterier. Har knappt lämnat huset med undantag för att rasta hundarna och vid ett tillfälle handla proviant. Blivit en hel del serie- och film tittande, samt lite spelande.

Som jag tidigare nämnde har det varit en gratis helg i Champions Online. Och jag kan säga att jag förstår varför spelet sålt så dåligt. Det här är ditt generic MMO utan någon som helt personlighet. Det enda som varit underhållande är att sitta och skapa nya hjältar eller så om man kan återskapa någon redan befintlig karaktär. Roligare än så blev det aldrig.

Även spelat lite Torchlight men inte kommit vidare långt i det. Spelet är otroligt välgjort och underhållande. Man får en slags nostalgikänsla över det hela. Som första gången man spelade Diablo typ. Jag vet att spelet inte är vidare stort, utan ska endast innehålla runt 30 nivåer. Men för 40:- så var detta ett riktigt kap.

På tal om nostalgi så har jag gjort en återtåg till Blood Bowl. Rensade bort de lag som jag mer eller mindre maxat och började på ny kula med Dark Elfs som jag inte spelat med sedan de kom. Fortfarande inte gett mig ut online, men jag är nöjd över mitt digitala motstånd. Fast det känns som att det enda som ändras med svårighetsgraden är hur ofta man rullar "snake eyes".

Till sist har jag manglat lite i League of Legends, men där har det gått så otroligt dåligt att jag knappt vill prata om det. Så fort jag och Sophie spelar med varandra blir det 10-11 vinster i rad. Men så fort jag spelar med lite slumpmässiga tyskar och fransmän blir det tokförlust, följt av dåliga engelskt skrivna förolämpningar och rage quit.

Det har med andra ord inte blivit någon FF13 för min del i helgen. Så fort jag går förbi min TV så ligger skivan där och stirrar kallt på mig. Ungefär som hon i min klass på högstadiet gjorde efter jag sagt att hon var förbannat fet.



comic från
Sinfest

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback