The darkside

Min WoW tid tog slut i helgen, och jag har inte förnyat den. Sophie har börjat spela WAR pånytt, men jag har ännu inte hoppat på det tåget. Senaste patchen såg riktigt bra ut och jag saknar faktiskt att mangla i PvP. Kanske väntar tills Andreas startar upp sitt spelande så att jag har en bra anledning att börja om med en ny karaktär.

Det som spelas just nu är Darksiders som jag fick låna av KG i helgen. Var väl rätt kluven inför spelet. Grafiken tilltalade mig verkligen med sin brutala comic-book stil, medan ett gameplay från Soulreaver inte känndes lika lovande. Men jag kan nu med facit i hand säga att det här är en fullträff. Helt klart det bästa spelet jag lirat sedan Batman - Arkham Asylum. Grym action, grym grafik, grymma karaktärer och grymmaste anti-hjälten på länge. Jag gjorde helt klart ett misstag som valde Bayonetta framför det här. Det enda negativa är att jag nöter det alldels för mycket och kommer sitta utan spel om jag lugnar ner mig. Nåja, FF XIII väntar runt hörnet.


Kommentarer
Postat av: Trrr

På tal om spel, men helt taget ur kontexten. Vet du några bra skräckspel till Playstation (vilken version spelar ingen roll). Om du vet något utöver Silent Hill, Resident Evil, Project zero/fatal frame eller siren... helst utan att vara FPS och givetvis som är att rekommendera :D

Postat av: Edvard

Trrr: du borde fråga Krille som brukar svara här.

2010-03-06 @ 10:49:34
Postat av: Krille

Nick jag tror du menar FFXIII, FFXII släpptes liksom years ago =P

2010-03-11 @ 09:51:40
Postat av: Nick

Ändrat så att det står FFXIII istället ^^



På tal om skräckspel så är det inte direkt min kopp te till konsol. Men om "Dark Corners" aka Cthulhu finns till PS2 så rekommenderar jag det skarpt. Sen är "Obscure" ett ganska skönt spel då det är co-op, omän det utspelar sig på en high-school.

2010-03-11 @ 11:04:37
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback