Would you like to save?

Jag försöker verkligen gilla FFXIII, men de gör verkligen allt för att förstöra för mig. Jag kan ta att karaktärerna har lika mycket personlighet som mina tapeter, jag kan ta att storyn är rörig och inte drar med en från start. Men jag pallar inte längre med stridsystemet. Eller rättare sagt AI:n.

Själva systemet gillar jag. Många strider blir rätt intensiva och man måste skifta om rollerna hela tiden. Men det faktum att man får 'Game Over' så fort ledaren dör orkar jag snart inte med. Visst så får jag börja om precis där jag dog, så straffet är egentligen i så hårt... bara frustrerande som faen.

Oftast så handlar det bara om tur. I vissa strider springer ens karaktärer omkring och undviker att stå i en klunga och dö, medan i andra så vill de inget hellre än att hålla hand när den där enorma bomben kommer flygandes mot dem. Pang - stön - game over - retry - yes. Om och om igen.

Jag undrar varför de ens slängt i så förbannat många savepoints då de aldrig används?



via
Little Gamers

Kommentarer
Postat av: Trrr

Enda Hack'n'Slash förutom Dante's jag kört är Darksider demon. Lite rörig styrning i strid och så ljust och glatt (efter att ha kört dante's och SH: homecoming en massa). Gillade dock den sublima Zelda känslan i det...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback