Let's get ready to Fumbbl!



Det blev att jag spelade 2st "Fumbbl" matcher igår i våran lilla kompis tunering. Jag spelade både mot Marcus Humans, samt Andreas High Elves.

Matchen mot Marcus gick relativt smärtfritt (på gott och ont). Jag spelade säkert hela matchen och vann den utan större problem med 2-0. Det hade kunnat sluta helt annorlunda om inte Marcus missat en viktigt passning i första halvlek. Matchen slutade även helt utan skador. Jag klubbade ner drygt 6-7 människor men lyckades aldrig göra mer än KO, vilket iof räckte för att kunna vinna matchen.

Mot andreas blev det en helt annat match. Han tog för sig betydligt mer fastän jag spelade relativt säkert. Matchen slutade 2-2 trots att jag skadade 4 alver samt dödade 1. Hans vilda spela gav ju honom några poäng, men frågan är ju om laget står sig resten av tuneringen efter en sådan här slakt.

Sen så läste jag de goda nyheterna från
Cyanide om att de 11 raserna som kommer till deras Blood Bowl är; Haflings, Undead, Norse, Khemri, Nurgles, Elves, Amazons, Necromantics, High Elves, Vampires och Ogres. Det blir helt klart ett otroligt mycket bättre spel då. Kommer tveklöst att införskaffa det och se till att köra en massa online tuneringar, för Blood Bowl är awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback