Pop-Fiction



Gametrailers har börjat med en ny liten mini-serie som enklast kan beskrivas som "Mythbusters" för tv-spel. Än så länge har de bara hunnit med 2st avsnitt. Ett om det hemliga rummet i Zelda till SNES och ett om det är möjligt att hoppa över flaggan i Super Mario till NES.

Zelda hemligheten var aldrig en stor grej när jag var liten. Läste om det i en Nintendo tidning, men utforskade aldrig möjligheterna till att besöka rummet då det bara innehöll pengar.

Super Mario var dock en helt annan grej. Alla ungar på området hade sina versioner och teorier om vad som hände. Hemliga världar, bubblor som fryser tiden och gud vet vad. Skoj att äntligen få svar på saker.

Har ni några ouppklarade myter som ni inte har googlat fram redan?

Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Sweet. I frickin KNEW man kunde hoppa över en flaggstolpe. Började tvivla på mina barndoms-minnen.



Den mest intressanta myten för mig är väl Shadows drömmar från FFVI. Jag har aldrig googlat skiten, men det jag vet att det finns cirka 540945 miljarder falska(?) rykten om "gömda drömmar" som man bara kan haxx-editera fram.

2010-05-28 @ 14:20:37
Postat av: Trrr

En myt som jag själv testade för länge sedan:

Det absolut sista i FF7, när Cloud möter Sepherioth ensam och automatiskt får limit ska man kunna avvakta och avsluta honom med en counter. Förutsatt att man har tillräckligt med liv för att överleva hans attack så funkar det.



Har varit lite sugen att pröva att scanna honom och se hur mycket (lite) liv han egentligen har där...

Postat av: Nick

Alltid undrat om det var en myt att man ska kunna spela FFVII som Zack istället för Cloud om man hittar vissa föremål?

2010-05-28 @ 21:20:13
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Sophie

sheeese, you guys are old. Elin kunde alla hemliga vägar i mario, jag vet inte, jag var typ jätte liten, men det jag inte har i ålder tar jag tillbaka med charm:)

2010-05-29 @ 10:21:26
URL: http://sophies-spel.blogspot.com/
Postat av: Krille

Myten är att om man samlar alla Shinra Toy Soldiers får man spela som Sephiroth. It's bogus.

2010-06-01 @ 16:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback