Tennis, Terror and Tricky Birds

Haft det riktigt roligt i helgen, för vi har hunnit med en massa spel och bus. I fredags dök KG upp. Då var planen att spela lite Operation: Fallen Reich men det blev bara att skapa karaktärer med hjälp av Life Board tillbehöret som jag köpt. Resterande tid nötte vi Street Fighter mot varandra, och jag blev bara ännu mer sugen på att investera i en arkad sticka.

Fick även en födelsedagspresent i efterskott av KG, den nya Skaven Army Book. Vet inte riktigt varför han vill få mig att börja spela den kommande 8th edition av Warhammer. Kanske kliar det lite väl mycket i hans fingrar. Who knows. Jag hade faktiskt inte läst skavens bok tidigare, så det var mycket underhållande läsning om både fluff och regler. Skaven har blivit betydligt roligare i denna bok då i stort sett alla vapen och monster är riktigt bra och kan vara riktigt förödande för en själv.

I går tog jag mig äntligen till bion för att se Iron Man 2. Sophie, Kubbe och Mats var också med. Riktigt bra film, men jag hade inte heller förväntat mig så mycket annat. Den saknade dock lite av charmen från första filmen, men vad den saknade i charm ersatte den med action. En sak är dock säker, man blir bara mer och mer peppad på Avengers.

Efter filmen så passade vi även på att rollspela Fallen Reich. Sophie hoppade in med KGs karaktärer efter ha gjort en snabb modifiering av ålder och kön. Spelet tog dem till Orkney öarna där de försökte lösa mysteriet med varför en hel flygbas var besatta av Tennis, och vart alla fåglar tagit vägen. De kanske inte lyckades helt och hållet med äventyret, men det var i alla fall underhållande och jag kan tänka mig att de vill spela snart igen.


Kommentarer
Postat av: Edvard

VÄLDIGT bra namn på äventyret.

2010-05-09 @ 12:44:10
Postat av: Nick

Du skulle varit med Edvard, hela Fallen Reich är som gjort för dig ^^

Postat av: Edvard

Jag VET! Fan, nästa löning äre jag som skaffare!

2010-05-10 @ 22:49:48
Postat av: Edvard

Ni ska inte spela nåt till helgen? Jag är i piteå då NÄMMELIGEN.

2010-05-10 @ 22:50:13
Postat av: Nick

Jag jobbar tyvärr till helgen.. är bara ledig på torsdag och sen på söndag..

2010-05-11 @ 20:54:08
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback