Marvelous

Det har blivit extremt mycket Marvel hemma hos oss av någon anledning. Både jag och Sophie har ju alltid haft ett gemensamt intresse av superhjälter (och andra nördigheter), men det har bara blivi extra mycket. Kanske är det därför Sophie har gjort en fet önskelista över massor av Marvel serier som hon vill ha i present.

Utöver det så har vi sett massor av tecknade filmer, också. Ultimate Avengers 1 & 2, samt även Hulk vs Wolverine och Hulk vs Thor. Vi har även Planet Hulk hemma, men det ska vi nog se senare i helgen. Hulken filmerna håller en betydligt högre klass än Avengers. Har nog att göra med den lite högre åldersgränsen. Nu kräver jag inte att alla filmer ska vara mörka och blodiga, men lite mer än tecknade explosioner är att föredra.

Ska nog även ta och låna Marvel Ultimate Alliance 2 av KG. Det första spelet var helt okej, men jag kännde aldrig för att spela om det när det väl var avklarat. I 2:an får man ju i alla fall veta lite mer om Civil War grejen, omän jag har ganska bra koll på läget.

DC Comics må ha Batman (och ett par andra strö lincenser), men utöver Dark Knight har de inte mycket att komma med. Marvel å andra sidan kan ställa upp med hur många kick-ass hjältar som helst. Hm.. jag tror just jag kommit på min nästa Top 10 lista.


Kommentarer
Postat av: Kubbe

Måste säga att Hulk vs Wolverine var bättre än Hulk vs Thor

2010-05-16 @ 04:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback