Heroes of War

Okej, dags att ge sig på en Top 10 lista igen. Tänkte köra på temat Warhammer Fantasy figurer. För att ha något form av begränsning så listar jag de tio snyggaste modellerna som get mig en riktigt "awesome" känsla samt att de på något sätt representerar sin ras och varit en stark orsak till att jag velat börja spela med dem. Och jag begränsar detta till endast en modell från varje ras/lag.

Number 10 - High Elf Lord


I mina ögon en riktigt klassisk och respektingivnade general. Inte alls någon märkvärdig eller heroisk posé intas, utan han lyser bara självsäkerhet som en hög-alv ska. Helt klart den modell jag skulle låta aggera general om jag spelade High Elfs.

Numer 9 - Dwarf Deamon Slayer


Jag blir nästan lite nostalgisk varje gång jag ser denna slayer. Beror nog en hel del på att han var den slayern som tillhörde Warhammer Quest. Hans magnifika mohawk skulle göra Mr.T avundsjuk, och jag kan verkligen se den här lille kämpen vandra tvärs över slagfältet bara för att få svinga sin yxa mot en Bloodthirster.

Number 8 - Carnosaur


Ödlorna fick en special-character som rider på något som ser ut som en blandning av en t-rex och en raptor från Jurassic Park. Elak och skräckingivande modell på alla sätt (och den är inte sämre på papper). Som dinosaurie nörd var det svårt att inte bli svartsjuk när Klicken kunde ställa upp med honom. Synd bara att Lizardmen inte hade några andra schysta dinosaurier...

Number 7 - The Black Coach


Vampyrerna har sällan haft någon modell att skryta med. Tråkiga skellett och zombier med ännu tråkigare vampyrer i fronten. Men till slut dök det upp en vagn med självaste "döden" som kusk, och de odöda blev genast några snäpp häftigare. Jag har dock aldrig fått se diligens i action.

Number 6 - Stone Troll


Ett troll blir inte mer troll än så här. Det är något med hans primitiva klubba och blick som tilltalar mig på ett sätt inget annat troll gör. Den här snubben har en plan. Och den planen är att plantera denna påk i din fontanell.

Number 5 - Wood Elf Lord


5:- på att du inte tycker att den här modellen platsar som nummer 5, eller att den ens borde bara med på listan. Men den här figurer representerar varenda skogsalv jag fantiserat ihop i min skalle. Beväpnad med både båge och svärd i en förväntasfull posé kommer han att grasiöst förinta allt motstånd utan att ens svettas innan han kliver tillbaka på sin gren och bevittnar sin vinst på slagfältet medan vinden blåser i hans år. /fanfiction

Number 4 - Ushabti


När Tomb Kings presenterades som en egen ras orkade jag inte ens bry mig. Men när de första bilderna på Ushabtis släpptes kom jag på andra tankar. Egyptiska gudamonster direkt ur Stargate kan inte vara annat är awesome. Dessvärre går det inte att bygga en armé runt dessa figurer idag... but one day perhaps...

Number 3 - Screaming Bell/Plague Furnace


Råttorna som fått den senaste uppgradering bland sina modeller fick såklart även den bästa på länge. Den skrikande klockan skulle jag aldrig kunna tänka mig att vara utan. Om man så vill kan modellen dessutom användas till den minst lika häftiga Plague Furnace. Älskar verkligen dynamiken i denna modell. Råttan som "surfar" på klockan. Ratogren som verkligen sliter för att få den i gungning och den mystiska gröna röken som flyger ur den.

Number 2 - Bel'akor


Deamons är också en ras jag tycker varit befriade från riktigt coola figurer tills Storm of Chaos gav oss Bel'akor. En fullkomligt gudomlig modell som verkligen representerar hur en demon bör se ut. Vassa, krokiga horn. Smått trasiga läder vingar. Och en attityd som säger "kom hit så får jag slå ihjäl dig!".

Number 1 - Green Knight


Kan det bli mer nobel och heroiskt än en riddare på sin stolta springare? Jag tror inte det. Den gröna riddaren representerar allt som en riktigt hjälte skall. I fluff, artwork och modellmässigt är Green Knight komplett i mina ögon.

Kommentarer
Postat av: Krille

Senaste releasens Chaos Lord of Deamonic Mount är helt otroligt vacker.

2010-05-20 @ 08:17:44
Postat av: Anonym

+1 på Highelf lorden, men jag saknar mina favvon kaos-kanonen och den gamla woodelf-draken.

2010-05-20 @ 08:18:30
Postat av: Edvard

Fel figur vann!

2010-05-20 @ 10:34:52
Postat av: Krille

Mjo, av dem du postat är Screamign Bellen klart tuffast.

2010-05-20 @ 10:41:37
Postat av: Nick

Det är ALLTID fel figur som vinner.. ni får gärna vräka ur er en egen top 10, eller top 5 för den delen ^^



Ska nog ge mig på lite 40K modeller inatt tror jag

Postat av: Macce

Black Coach sög ju och vi körde alltid mot kanoner, annars kanske den har varit med i strid någon gång.

2010-05-24 @ 17:21:56
Postat av: Edvard

De tar bort instagibb av S7 på chariots nu, enligt ryktena. Såatteeh...

2010-05-24 @ 18:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback