Scott Pilgrim vs. the World



Igår blev det äntligen att se filmatiseringen av
Scott Pilgrim vs. the World, förmodligen den film jag sett mest fram emot detta år. Jag tillhör den skalan som inte alls har läst serien, men bara hört gott om den. Och för att inte bli en sån bitter-fitta som klagar på filmen inte följer serien så har jag helt eneklt låtit bli att införskaffat den. Men jag har förstått att filmen för fram seriens budskap i grunden.

Scott Pilgrim (Michael Cera) är den skön, men småtöntig, kille från Toronto som saknar jobb men spelar i alla fall bas i ett band som heter Sex Bob-Omb. Efter att ha blivit svårt dumpad i sitt senaste förhållande dejtar han nu en kinesisk sjuttonårig tjej som heter Knives. Allt verkar frid och frjöd... tills han träffar Ramona Flowers (Mary Elizabeth Winstead) som han direkt faller för.

Problemet är bara att han måste besegra hennes onda ex-pojk/flickvänner.



Slapstick. Action. Humor. Kärlek. Tempo. Klippning. Musik. Emo-kids. Tv-spels referenser. Svettband. Ruffsiga frisyrer. Musik. Brinnande svärd. Michael Cera. Kieran Culkin. Nämnde jag musiken?

Har inget dåligt att säga om filmen... den tilltalade mig på 6 sätt av 5 möjliga. </fanboy>

Kommentarer
Postat av: 8bitninja

Nu har jag inte läst serien men sett filmen och spelat spelet. Spelet var tusen gånger bättre.

2010-11-15 @ 15:25:12
Postat av: Nick

Oja, spelet är även det väldigt awesome! Men mitt hänger sig dock med jämna mellanrum :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback