The Verminous Horde



Det här är väl det närmaste Warhammer Online kommer en expansion antar jag.
The Verminous Horde innehåller precis vad man tror, Skavens. Men detta är nog bara mer ett tecken på ren desperation från utvecklarnas håll. Låt mig specifiera mig lite.

Patchen må innehålla 4st Skaven klasser, men dessa kommer endas kunna nyttjas i RvR zoner på samma sätt som kanoner och murbräckor, det rör sig alltså inte om klasser man kan levela och spela solo med. De släpper dessutom 2st paket för $10 styck. Ett riktat till casual spelarna som bara innehåller lite kosmetika. Men de släpper även ett paket som mer eller mindre blir ett måste för att som spelar RvR.

Det sistnämnda paketet innehåller nämligen höjd Renown nivå (nytt tak på lvl 100) samt nya vapen och rustningar som endast kan användas av dem som är RR81+.

För att bara ytterligare slå en spik i kistan så har EA infört lite andra "godsaker" man kan köpa för riktiga pengar. Vad sägs om mount från level 2? Eller kanske ett bättre mount på level 20? Eller varför inte, bäst av allt, köpa levels för $9.99. Det är inget skämt! Du kan alltså betala för att slippa spela detta elände... oj oj oj!

EA försöker verkligen mjölka denna kossa på dess sista droppar innan WoW släpper sin expansion och tar tillbaka de få spelarna som faktiskt fortfarande hänger i Old World.

Kommentarer
Postat av: Viktor

Känns jävligt tragiskt. Spelade closed betan rätt friskt tillsammans med en par kompisar och vi njöt i fulla drag. Kanske inte lika välslipat och "fulländat" användarmässigt som WoW men det hade sin charm - det var mer ond bråd död och slakt i Warhammer.



Men så fort det blev release så stod det ju klart att dom skickat ut en beta version av spelet. Ofärdigt. Klasser saknades, var inte färdiga eller helt buggade / obalancerade.



Jag hade tänkt köpa och spela det tills jag stupade men så blev det aldrig och jag är glad för det. Spelarbasen i WO ska i dagsläget tydligen vara mindre än vad den är i DAoC och Everquest (ettan alltså).



Känns rätt sjukt då Warhammer-franchisen är bland de största spelvarumärken som finns (och med oerhört trogen fanbase). Tittar man på strategispelen, Dawn of War I & II + epansioner så har du väldigt bra spelarbas.



Nya spelen som kommer misstänker jag också kommer få stort följe, speciellt 40K Online.

2010-11-09 @ 16:49:42
Postat av: Nick

Oja, väldigt tragiskt. Det visade sig väl mer eller mindre att http://ealouse.wordpress.com/2010/10/12/hello-world/ hade rätt.

2010-11-09 @ 18:12:48
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Tommy Tomte

Jag gillar spelet... i princip.

PVPn är faktiskt sketkul, men ja, den lilla spelarbasen gör ju att det är föga idé att springa utanför chaos/empire kartorna.

Men jag gillar att man från redan på lvl 1 kan spela "scenarios" och faktiskt göra nå vettigt, samt att det är nice att man kan levla och loota med bara PVP-spelande. Dessutom tycker jag klasserna (iaf på de nivåer jag spelat) fungerar finfint.

Men jag gillar inte MMOs i gemen, och höstens 14-dagars trial är nog det sista jag kommer se av teh olde worlde i denna tappning.

2010-11-10 @ 00:55:14
Postat av: Nick

Att spela från level 1-9 är fortfarande bland det roligaste jag gjort. Tror jag spelade med samtliga 24 klasser just den biten. Men sedan försvan spelglädjen rätt fort, och RvR på senare nivå var bara ett enormt cluster-fuck där man blev översvärmad så fort man närmade sig ett slott/keep.

2010-11-10 @ 01:18:46
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Tommy Tomte

Det är tydligen lite mindre clusterfuckigt med keeps nu. Det finns t.ex. alternativa ingångar, och AoE har blivit nerfad så man slipper rapen i trappor etc.

Själv tyckte jag det blev så CC-igt vid lvl20+, och så är jag ju ingen MMO-kille i grunden.

2010-11-11 @ 00:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback