The most challenging system ever



Nintendo Entertainment System (NES) fyller 25 år idag. Eller i alla fall i USA. Maskinen släpptes den 18:e Oktober 1985, och det skulle dröja till den 1:a September 1986 innan vi i europa fick ta del av maskinen.

Mitt första kontakt med Nintendo var när jag var 4-5 år gammal. Minns att min granne fick en i Julklapp och vi spenderade många, många timmar med att försöka hitta prinsessan i Super Mario. Eftersom jag inte själv ägde ett tv-spel så var jag för evigt dömd att spela som Luigi (kanske därför jag fortfarande alltid väljer honom i Mario Kart, Party osv).

När jag väl fick min egen 8-bitars konsoll så hade jag inte särskilt många spel i min ägo. Så varje helg brukade jag få följa med min pappa till Video-teket brevid busstation och välja ut 1-2 spel att ha under helgen. Här var det oftas vikigt med en grym framsida till spelet. Man hade sällan koll på vad man egentligen tog hem. Och visst hände det att man satt fast en hel helg med bara
The Adventures of Bayou Billy.

Hur som helst. Grattis Nintendo!

Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Batou Billy ÄGDE! Förutom att tvillingbossen efter vad man tror är sista bossen, var alldeles för svåra.

Bonuspoäng för zapper!

2010-10-18 @ 21:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback