Diablo 3 - Demon Hunter



Igår var det dags för Blizzcon där diverse nyheter om World of Warcraft, Starcraft 2 och Diablo 3 avslöjades. De två förstnämnda spelet intresserar mig inte särskilt mycket. Expansionen Cataclysm verkar förvisso rätt underhållande, men under allt spektakel är det fortfarande samma spel... på gott och ont.

Starcraft 2 verkar mest få lite nya minispel i form av en version av Bejeweled och en variant av DotA. Har fortfarande inte tagit mig till att kolla vad spelet kostar eller om min dator pallar med det. Väntar fortfarande tills det har kommit tillräckligt med expansioner så man kan spela alla tre rasernas kampanj.

Men till sist då har vi ju då Diablo 3 som fick sin sista klass avslöjad. Som i stort sett alla förutspått var den 5:e en avståndsbaserad klass, i det här fallet Demon Hunter. Jag vet inte om det är pga nyhetens behag, men den här klassen verkar betydligt mer häftigare och genomarbetad än vad vi sett tidigare.

Tycker fortfarande det är synd att min käre Paladin inte tog sig med i uppföljaren, så det lutar väl mot en Witch Doctor för min del... eller kanske en Monk... eller varför inte Barbarian... äh, jag har rätt många månader på mig att bestämma mig.

Vad ska ni spela?


Kommentarer
Postat av: Kubbe

Hmmm skulle nog kunna spela vad som helst :D

2010-10-23 @ 09:57:11
Postat av: Nick

Jo, det kommer ju förvisso sluta med att man har en av varje klass :P

Postat av: Macce

Ifall jag börjar spela Diablo III så blir det demon hunter, har väntat på en sådan karaktär.

2010-10-23 @ 12:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback