Nerves of Steel



Suttit större delen av dagen och lekt runt lite i nya Blood Bowl: Legendary Edition, eller Blood Bowl som det skulle sett ut från dag ett. Jag har inte gjort någon djupdykning och kollat upp alla förändringar som skett. Mest uppenbart är ju alla "nya" lag som finns att spela med, och det är väl dem jag suttit och petat på.

Jag har inte bestämt mig för vilket lag jag ska börja nöta med. Jag har redan hunnit spela, i alla fall en match, med varje lag. Även om det är kul att spela med ett starkt lag (Nurgle, Undead, Khemri, Ogre) så är det alltid mer tillfredställande att lyckas med något av de mer svårspelande lagen (High Elf, Pro Elf, Hafling).

Så just nu sitter jag väl egentligen och väger de 4 alverna mot varandra.

Dark Elf - har ju till fördel både Witch Elves och Assassins, samt att man kan ha 4 Blitzers. De har ju även ingen direkt svaghet vilket gör dem till ett av de bästa lagen i spelet.

High Elf - är helt klart de mest mediokra av alverna. De bjuder inte direkt på något spännande utan är mer eller mindre som humans med AG 4.

Wood Elf - snabba, svaga och helt underbara. Deras Wardancers kan i stort sett vinna matcher på egenhand, vilket samtidigt gör dem lite småtråkiga eftersom taktiken är rätt uppenbar.

Pro Elf - en slags mix av alla andra alver. Veka Linemens, men intressanta special positioner. Gillar att deras Blitzers börjar med Side step.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback