Mansions of Madness



Det var ett tag sen jag lade upp reklam för något bärdspel. Nu är det som vanligt Fantasy Flight Games som är i farten igen. Inte nog med att de faktiskt producerar några av de bästa spelen, de har ju även tillgång till de bästa licenserna - Warhammer - A Game of Thrones - H.P Lovecraft, för att nämna några.

Deras senaste alster faller under den sistnämnda kategorin. Det är alltså dags att besöka Lovecrafts sinnesjuka värld än en gång. Likt Arkham Horror handlar även detta spel om samarbete fast på ett lite annorlunda sätt. Man kan nog snarare likna detta spel vid ett klassikt dungeon-crawl likt Decent eller Dungeons & Dragons.

2-5 Spelare samarbetar för ett gemensamt mål, medan "the Keeper" försöker klara sitt eget hemliga mål samtidigt som han ska sabotera så mycket som möjligt för de övriga spelarna. Men det är inte ett rent hack-n-slash spel man ska förvänta sig. Istället ska spelarna samla så kallade ledtrådar i form av kort som de måste använda för att lista up vad The Keeper har för sig och stoppa honom.



Som vanligt ser det ut att vara ett högt produktionsvärde på detta spel. Massor av kort och figurer i bra kvalité, och som den rollspelare jag är, uppskattar jag alltid möjligheten att bekämpa mina med/motspelare.

Även om detta inte är ett givet köp för mig så ska det bli spännande att läsa mer om det när det väl är släppt.

Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback