A New Dawn



Har väl varit lite halvslö med att uppdatera de senaste dagarna. Sanningen är att jag åter blivit insnöad på Dawn of War 2, för i samband med att Sophie gav mig Chaos Rising så kände jag mig tvungen att mala igenom den första delen på nytt. När jag spelade DoW sist på min stationära dator så klarade jag ju faktiskt aldrig ut det. Kom till uppdraget "The Last Stand", men gjorde det aldrig. Så det var dags att köra från skratch.

Inte helt oväntat så blev min lineup - Force Commander, Tarkus, Avitus och Cyrus. Både Thaddeus och Thule fick sitta på avbytar bänken och beskåda förödelsen som bara marine kan orsaka. Precis som konstens alla regler blev det att jag gjorde min Commander till ett monster i närstrid, medan Tarkus fick aggera tank och Avitus manglade ner dem på avstånd. Cyrus fick mest stå i bakgrunden och plantera bomber och plocka ut specifika mål. Det är ju inte så att man direkt avskyr Assult Marines och Dreaden, men de finns som bara inte plats för dem när man har så mycket andra alternativ.

Något jag dock upptäckte när jag hade maxat alla mina karaktärer var att jag inte ville ha Terminator Armor på någon av dem. Satte jag den på min Commander så tappade jag min 'Rally' förmåga. Tarkus tappade sina granater. Avitus fick förvisso en fetare kanon, men hans övriga soldater tappade sina. Sen att man krossar allt skydd för sina egna soldater känns inte heller optimalt.

Aja, i vilket fall som helst så klarade jag ut kampanjen utan några större bekymmer och kan nu se till att klara ut Chaos Rising med Viktor med gott samvete och sedan införskaffa Retribution.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sounds like a plan! :)

2011-04-17 @ 15:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback