Grim Dawn



Jag slänger ur mig ännu en dungeon-crawler att se fram emot.
Grim Dawn kan man kalla för en spirituell uppföljare till Titan Quest. Samma motor kommer att användas och man kommer även använda sig lite av samma princip då det kommer till klasserna.

5 spelbara klasser (vet ej vilka) som man kommer att kunna kombinera med varandra. Exempelvis om du väljer att spela en Krigare och Präst så kommer din karaktär att bli Paladin och få specifika spells för det. Väljer du Krigare och Krigare kanske du blir en Gladiator och får skills för den klassen.

Spelet är fortfarande på gång och har inte fått något fast release. Vad jag förstår så är det en väldigt lite studio som gör detta spel och är ganska beroende på donationer och liknande. Hoppas innerligt att spelet för se dagens ljus för jag hade verkligen kul med Titan Quest.


Kommentarer
Postat av: Kim

Mums! Ser fantastiskt ut!



Hack & Slash verkar få en revival. Har du förresten testat Bastion? Har snart dragit igenom det och måste säga att jag är helt överväldigad av produktionen. Nyskapande action-rpg med utsökt grafik, enkel men engagerande story och makalös musik. Hela paketet verkligen. Varmt rekat!

2011-08-02 @ 13:55:12
Postat av: Nick

Drog bara hem trail på Bastion, men det såg extremt bra ut på alla sätt och vis. Kanske måste lägga in lite M$-Points på mitt konto.. fast mitt stora problem är min 20GB HDD som börjar få slut utrymme :S

Postat av: Nicke D

Bastion är sjukt bra, Skaffa det.

Sen köp en hårddisk från tradera, Köpte min 120 gig från tradera för 400 spänn typ. visserligen skickades den då från hongkong och tog 21 dagar men var så värt det!

2011-08-02 @ 17:36:57
URL: http://iamerror.blogg.se/
Postat av: Nick

Funderar på att vänta och kanske köpa en helt ny krysslåda till jul. Är väldigt pepp på R2D2 varianten som ska släppas.



Annars gör jag nog som du säger och plockar upp en billig variant på tradera.

2011-08-02 @ 17:54:27
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback