I call shotgun!



Ikväll så blir det att rollspela. Fast skillnaden denna gång är att Nicke D ska ta på sig spelledar hatten och jag får chansen att kliva in i rollen som Brother Lucius i hans egenskrivna Deathwatch äventyr.

Skrivandet på del 2 i min egen kampanj har legat på is under semestern. Jag har klart i stora drag de kommande 4-5 uppdragen, men det är detaljerna som saknas. Man vill ju försöka få in så mycket nya och annorlunda saker i varje uppdrag så att det inte bara blir "crush, kill and destory" om och om igen.

Drar nog igång CoC rollspelandet när jag börjat om att jobba. Kommer att ha ett par nattpass, och det blir ett utmärkt tillfälle att fixa till handouts och läsa på om äventyret.

Sen så har Kubbe lyckats göra mig sugen på lite hederligt, svenskt Trudvang rollspel. Fortfarande så är jag mest pepp på att spela Snösaga, men att få tag på boken är en helt annan sak. Dock finns ju både Eldsjäl och Likstorm som jag inte hunnit prova på.

Frågan är ju bara hur man ska få tid för allt.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

I killed a Hyradule like a BAWS! :D, får försöka och hitta en tidsmaskin eller något liknande.

2011-08-14 @ 01:10:44
Postat av: Nicke D

Du var en verklig Angel of Death kubbe:P



Får uppenbart puffa upp min last boss:P

2011-08-14 @ 17:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback