Amazing Dark Spider-Knight Rising



2st poster på kommande filmer har ju kommit upp förra veckan. Både The Dark Knight Rises och remaken på Spiderman har dykt upp... och båda två ser ut att vara gjorda av samma person.

Dark Knight affischen tyder rätt starkt på att detta är Nolans sista film med Batman. Förhoppningsvis fortsätter den med ett ännu mörkare Noir tema och lämnar inga direkta frågetecken eller möjligheter för uppföljare. Jag vill verkligen att Nolan avslutar sin trologi på ett värdigt sätt så att en ny generation av regisörer och skådisar får chansen att starta om på nytt om några år.

Spiderman är jag väldigt tveksam till. Att döma av skådisen och affishen så kommer det blir något slags film fylld av tonårsångest och otrovärdiga relationer mellan människor (läs Twilight). I vilket fall som helst så är Spiderman i stort behov av en remake med tanke på vilket cluster-fuck Spiderman 3 var. Återstår att se hur den egentligen kommer att se ut när vi får den första vettiga trailern. Tills dess kommer jag sitta mer armarna i kors och tycke att "det var bättre förr, då vi inte ens hade Spiderman filmer".

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Hört att The Dark Knight Rises börjar där 2:an slutade med Harvey Dents begravning.

2011-12-12 @ 19:36:53
Postat av: Linus

Ser fram emot The Dark Knight Rises. Däremot vet jag inte vad jag ska tycka om Spiderman. Håller med helt och hållet om 3:an. Den var fan ett misslyckande utan dess like. Är nog väldigt få filmer där jag kommit ut arg från biografen.

2011-12-12 @ 23:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback