Game of Thrones RPG - Official Trailer



Det första GoT spelet passerade förbi relativt obemärkt, och de få recensionerna jag läste gav det rätt milda poäng så jag har inte direkt velat investera i det. Jag vet inte heller riktigt vad jag ska tro om Cyanides kommande RPG som baseras på Martins verk.

Att döma av den här videon så ser det "bara" ut som man tagit Dragon Age och placerat det i Westeros. Storyn verkar i alla fall kretsa runt två stycken karaktärer som ännu inte dykt upp i böckerna. Dels vakten Mors Westfold och den röda prästen vid namn Alester Sarwyck.

Jag tror ändå att ett rollspel kan fungera riktigt bra om det görs på rätt sätt. Förstår inte riktigt hur man kan ha misslyckats så fatalt med ett stratergi spel. Man kan ju tycka att det borde räcka att kopiera av brädspelet för att få till ett riktigt bra spel.

Kommentarer
Postat av: Viktor

När det gäller RPGs tycker jag att storyn väger tyngre än nåt annat. The Witcher är ett bra exempel. Grym story men mediokert gameplay men spelet är ändå suveränt.



Hoppas dom lyckas med detta för det kan bli riktigt intressant.

2011-12-25 @ 11:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback