Something, something.. massive effects



Jag har inte direkt någon koll på vad som händer här och nu kommer jag att svära i kyrkan.. men Mass Effect serien är i mina ögon rollspelens svar på Halo. Överskattat.

Fast egentligen handlar det om att jag inte gillar genren "Western RPG". Jag vill ha tonåringar med överdrivna frisyrer och svärd som står på led och slåss. Sånt gör mig lycklig. Alla är vi olika, och tur är väl det. Har lovat mig själv gång på gång att försöka ta mig igenom Mass Effect 1, eller att kanske inhandla 2:an för att ge det en chans. Men samtidigt sa jag även det om Dragon Age och säger samma om Skyrim.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Hädare, hur vågar du klanka på Mass Effect, Dragon Age och Skyrim! :D

2011-12-12 @ 21:22:16
Postat av: Tommy Tomte

Om Mass Effect spelen är överskattad? Ja. Om dom är bra? Som fan. Bara inte Game-of-the-year bra.



Dragon Age 1 var en bra blandning av rpg och strider där man kunde vara riktigt jäkla taktisk.



Skyrim? Tja... om du kan låna det är det helt klart värt att förlora 10 timmar eller 100 i. Men är man inget fan ska man nog inte försöka plöja ALLT i spelet, får då blir man kvar till nån gång i maj tror jag. (Ska strax börja nöta mainquest själv då jag känner att jag börjat se mycket av det spelet erbjuder).

Dock! En sak. Spelet fick mig känna doften av snö. SJUKT immersive när det är som bäst.

2011-12-13 @ 00:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback