MSI GT660



Att köpa Laptop är fan inte enkelt om man inte hänger med i tekniken. Trots att jag är en relativ stor nörd är jag helt vilsen i denna laptop jungel. Men efter att ha frågat runt lite och skummat igenom ett par forum verkar jag ha kommit ner till ett par alternativ, och den som är mest attraktiv för tillfället är väl detta lilla
MSI kraftpaket.  

Specifikationer:
• Processor - Intel Core i5-460M
• Processorhastighet - 2.53GHz
• Operativsystem - Windows 7 Home Premium 64-bit
• Minne - 4 GB
• Hårddisk - 500GB
• Hårddisktyp - SATA 7200rpm
• Skärm - 15.6''
• Skärmtyp - 1366x768 HD LED Glare
• Grafikkort - nVidia GTX285M 1GB DDR3
• Optisk enhet - DVD/RW SM
• WLAN - 802.11 b/g/n
• Webbkamera - 720p HD, 2.0
• Pekdon - Touchpad
• Tangentbord - Svenskt tangentbord
• Modem - Nej
• Kortläsare - 4 in 1
• USB - 2 st USB 2.0 + 2 st USB 3.0
• eSATA - 1 st
• Nätverk - Gigabit Ethernet
• VGA - Ja
• HDMI - Ja
• Express card - Ja
• Bluetooth - Ja
• Batterityp - 9-cells litiumjonbatteri

Verkar detta något att satsa på, eller har ni något bättre förslag? Tanken är att jag ska kunna använda datorn till både spel, men framförallt Photoshop CS5.

Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

L2Stationär ffs!

Eller får man nog med kräm per krona på laptops nuförtiden, så att det bär sig?

2011-02-04 @ 23:32:46
Postat av: Nick

Stationär i all ära. Men vi har flyttat till en 2:a, så det blir rätt trångt att klämma in en till stationär och ett tillhörande skrivbord till den. Men jag är inte i behov an en dator som kan köra Crysis på högsta, de enda spelen jag lirar just nu är ju LoL och BLC.



Vill mest ha en laptop för att den är enkel att ta med sig och så vidare :)

Postat av: Sarah Persson

Vad intressant din blogg verkar! kommer definitivt läsa dina poster igen! =P Hoppas du har en rolig dag (:

2011-02-22 @ 14:38:40
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback