Retribution



Eftersom jag inte varit en flitig Dawn of War 2 spelare har jag haft dålig koll på uppdateringarna och expansionerna. Jag har ännu inte spelat klart kampanjen i ettan (men är riktigt nära slutet), samt att jag måste införskaffa Chaos Rising inom en snar framtid.

Nu först har jag upptäckt att ytterligare en expansion kommer i början av detta år vid namn Retribution. Denna kampanj utspelar sig 10 år efter händelserna i Chaos Rising där en hel del har hänt. En ork-pirat vid namn Kapten Bluddflagg härjar i området. Eldar anländer med Craftworld Alaitoc. En ny swarmlord försöker samla ihop resterna av Hive Fleet Leviathan. Blood Ravens försvarar sig så gott de kan och Black Legion är där för att göra livet surt för dem. 

Och som med alla Dawn of War expansioner presenteras även en ny spelbar ras. I detta fall blir det Inqusitionen som gör Imperiet sällskap. Häxjägare och Gråriddare står till förfogande verkar det som. Dessutom blir det denna gång hela 6st olika Collectors Edition man kan införskaffa. En box för varje ras där man får exklusiva föremål och förmågor till sina enheter i singel player kampanjen.

Vilken ska man ha?

Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Burn the heretic. Kill the mutant. Purge the unclean. Thats all I'm saying.



Nu gäller det bara att Inqen får en ny codex också.

2011-01-07 @ 19:11:55
Postat av: Viktor

Jag ska då köpa Chaos. Dom är fränast. :)

2011-01-08 @ 02:50:00
Postat av: Nick

Vad jag har förstått så kan man bara köpa Orks versionen via Steam, Tyranids via THQ.com och de övriga 4 ska då finnas i butik.



Jag måste säga att Chaos känns mest lockande.. eller kanske Eldar... hm..

2011-01-08 @ 11:20:09
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback