Brienne, Maid of Tarth



Trots att det är länge innan vi får nästa säsong av HBO's A Game of Thrones kan vi glädjas åt att vi se lite namn och ansikten på kommande karaktärer. Det senaste tillskottet är Gwendoline Christie som är en 190cm stor kvinna (du får själv gissa vem på bilden som är Christie), som axlar rollen som Brienne.

De karaktärer jag ser mest fram emot i säsong 2 är Thoros of Myr och Aeron Greyjoy (aka Damphair) som jag båda fann var riktigt intressanta karakätrer som gärna hade fått ta lite mer plats. Jag kan gärna se något i stil med
Julian Richings spela Damphair.

Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Alla röda karaktärer är ju awsome.

Ska bli intressant att se vem som skall spela Melisandre.

Om inte Christine Hendriks (
http://www.imdb.com/name/nm0376716/ ) blivit så känd hade hon ev. kunnat passa "as is", men med en röd peruk så kan man nog bredda sitt urval.

2011-07-14 @ 05:18:29
Postat av: Viktor

Men är inte Brienne först med i tredje boken, och Damphair i den fjärde?



Hursomhelst så verkar ju Brienne ha blivit något av en kompromiss vad gäller utseendet, likt Tyrion.

2011-07-14 @ 10:48:29
Postat av: Nick

Med lite make-up och en frisyr förändring kan hon nog bli en rätt bra Brienne. Hon dyker väl upp i slutet på 2:a boken om jag minns rätt, för att ta mer plats i 3:e.



Tror samma sak gäller Damphair. Har för mig att man i alla fall får läsa honom i samband med att en viss person återvänder till Pyke.

2011-07-14 @ 14:55:51
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback