Daemons & Angels



Spelade faktiskt Warhammer 40k för första gången på väldigt länge idag. Var egentligen tänkt att Tommy skulle ha varit med på ett hörn, men han var alldeles för bakis för att rulla tärningar. Så istället blev det bara jag, Kubbe och Fors som spelade. Vi spelade 2000p vs 2000p. I det här fallet så ställde Fors upp med en 2000p Chaos Daemon armé, medan jag och Kubbe hade varsin 1000p armé. Eldar i mitt fall och Kubbe ställde upp med Blood Angels.

Vi körde ett slumpat Battle Mission med demoner i fokus, så scenariot blev en stor Chaos Rift i mitten av spelplanen med 4st obejctive marker runt om den. Demoner kunde framkallas ur portalen likt "reservs" eller via sin vanlig "deep strike" regel.

Jag och Kubbe ställde upp våran armé först och valde att försöka försvara två st objective, medan vi tänkte skjut ner så många demoner som möjligt innan vi skulle avancera mot de övriga. Första rundan började med att Fors kallade ut tre stycken grupper med Flamers som stekte större delen av Kubbes arme, samt att hans horrors skjöt sönder en av mina grupper med Dire Avengers.

Vi svarade med att skjuta på allt inom räckhåll som kunde dö, och Kubbe satsade på närstrid med sin Blood Angels, som dock inte lyckades att ha ihjäl Flamers. Spelet fortsatte i denna takt större delen av tiden. Nya demoner kom i och vi försökte mala ner dem i raskare takt än vad de kunde göra mot oss.

Till slut var det 3st Daemon Princes på spelplanen och vi hade inte direkt mycket att sätta emot, så vi satsade allt på sen sista avgörande runda ihopp om att stjäla den sista obejtive markern av demonerna och hoppas på att spelet skulle ta slut. Planen gick nästan igenom, men Kubbes Tactical Marines var 0,5" för långt ifrån. Istället slutade det hela med ett oavgjort resultat.

Helt klart ett godkänt resultat med tanke på hur matchen började.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback