Masks of Nyarlathotep



Det kom på tal att vi ska starta upp en till rollspelgrupp i något rollspel som inte är lika action betonat som Deatchwatch. Valet av rollspel föll till Call of Cthulhu som är utgivet av Chaosium Inc. Jag har erfarenhet av spelet både som spelledare och spelare, samt att grundboken fanns tillgänglig.

Jag vet även att det släppts enormt många färdiga, och välskrivna, äventyr till just detta rollspel vilket också är ett stort plus. Sen så påminde Tommy mig om att det finns ett äventyr vid namn Masks of Nyarlathotep som klassas som ett av de bästa någonsin. Eftersom jag aldrig haft chansen att varken spelleda, eller spela det, så tar jag tillfället i akt nu. 6st modiga, eller galna, investigators kommer att krävas för att kunna slutföra denna kampanj. Så det kommer nog bli att många får rulla fram dubbla karaktärer, om inte ännu fler.

Kortfattat så handlar Masks of Nyarlathotep om att en gemensam vän till rollspelarna försvinner under mytiska omständigheter. De samlas i New York för att sedan ge sig ut på en gemensam resa över hela världen i jakt på vad som har hänt.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Låter riktigt spännande :D

2011-07-18 @ 18:27:47
Postat av: Tommy Tomte

Jag tror du missförstått. Man BÖRJAR som modig, men man SLUTAR som galen.

2011-07-18 @ 19:10:44
Postat av: Nicke D

Ethan Hunt, Private Eye. Skall lösa fallet.

2011-07-20 @ 21:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback