Thunder Cats - Official Trailer



Självklart kan man inte jämnföra denna version med orginalet, men viss nostalgi ger det att se och höra någon ropa Thunder-, Thunder-, Thunder-, Thudercats Hooooo!!!

Update: Har sett de två första avsnitten, eller det var egentligen ett 43 minuter långt avsnitt. En del saker avviker ju från orginalet på gott och ont. Lion-O är en tonåring, men de vanliga problemen. Har försöker hela tiden göra rätt för sig, men det blir alltid fel. Tygra är hans äldre bror(?) men har fortfarande inte rätt till tronen, och det förklaras inte heller.

Katterna lever i frid och fröjd på "Third Earth", tills ödlorna och Mumra kommer med bortglömd teknologi. Lion-O's pappa och kung dör. Han ärver svärdet och tvingas fly bort från staden med Tygra, Cheetara och Snark. Enda sättet att vinna äver Mumra är att hitta "The Book of Omen".

Kort och gott så var den en ganska standard tecknad serie när det kommer till storyn. Stilen och kvalitén på det tecknade var dock högklassig, men jag gillar inte att man slänger in lite data-animerade robotar i mixen. Jag kommer definitivt att fortsätta se den i vilket fall som helst.

Kommentarer
Postat av: Nicke D

Mmmmh.. Cheetara drool...

Öhm.. jag menar, Berätta gärna sen om det är yey eller ney!

2011-07-30 @ 15:07:35
Postat av: Anonym

Gatewaydrug to furrydom.

2011-07-30 @ 21:42:45
Postat av: Kubbe

Helt okej måste jag säga.

2011-08-01 @ 00:57:16
Postat av: Kubbe

Läst att Tygra ska vara adopterad, det är därför som han inte har rätt till tronen.

2011-08-02 @ 09:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback